Tenir presència a Internet ha esdevingut imprescindible per a les petites empreses, ja que és l’única manera de competir en igualtat de condicions amb altres companyies més grans en un entorn tan competitiu com l’actual. I de fet, les eines digitals poden ser la clau per impulsar el negoci i millorar les vendes sense necessitat d’una gran despesa econòmica.
A CEDEC creiem que és important que les pimes sàpiguen com donar a conèixer el seu negoci i diferenciar-se traient partit del màrqueting digital per trobar els seus clients potencials, connectar-hi i retenir aquells que ja ho són. Per això, compartim aquest article de Forbes en què es recullen 5 instruments per potenciar l’activitat empresarial de manera ràpida, fàcil i assequible.
El lloc web
El lloc web és més que un aparador del negoci; no s’ha d’oblidar que també és, en moltes ocasions, la porta d’entrada, per la qual cosa és fonamental cuidar-lo i fer que presenti un aspecte professional. A més, convé actualitzar-ne els continguts amb freqüència, perquè no sembli abandonat.
El posicionament SEO
En l’actualitat, pràcticament tots els consumidors —i especialment els joves— utilitzen motors de cerca com Google per trobar informació sobre productes i serveis. Per això, no n’hi ha prou de tenir un lloc web, sinó que ha d’estar adaptat als criteris de SEO (Search Engine Optimization) per aconseguir més visibilitat en els resultats orgànics dels cercadors.
Google My Business
Una altra manera senzilla de donar visibilitat al negoci és obrir un compte a Google Business perquè la pime aparegui als resultats de Google Maps, juntament amb una descripció i les dades de contacte.
Les xarxes socials
Es tracta d’un canal de comunicació amb els clients cada vegada més habitual, a més d’un mitjà perfecte per arribar a nous consumidors i per promocionar l’activitat de l’empresa: Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn… cada xarxa social té unes característiques diferents i les pimes han de buscar les que s’adaptin millor als seus objectius. Això sí, no n’hi ha prou de crear un perfil a les diferents xarxes socials: també és important actualitzar-les i respondre els missatges que hi arribin.
El màrqueting per correu electrònic
El correu electrònic pot ser una altra via de contacte amb els clients molt interessant i especialment útil per fidelitzar-los i aconseguir que una venda esporàdica es converteixi en una relació a llarg termini. Però, per a això, cal evitar estratègies que siguin massa agressives i cal establir un calendari de comunicacions racional que aporti valor afegit als missatges. Enviar un butlletí d’informació de forma periòdica és una manera senzilla d’abordar el màrqueting per correu electrònic i mantenir-se en contacte amb els clients que així ho desitgen.
A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, creiem que és important que les petites empreses sàpiguen treure partit de les eines del màrqueting digital per fer créixer el seu negoci i assegurar la sostenibilitat a llarg termini i la consecució de l’excel·lència empresarial.
Imatge Juan Galera